سخنی با تازه واردان بازار کریپتو کارنسی: (بخش اول)

روزانه فعالین جدید بسیاری وارد بازارهای مالی و حوزه ترید می شوند. بخش بزرگی از این افراد بعلت عدم آشنایی با این حوزه ابتدا نیمه پر لیوان را نظاره گر بوده و با مشاهده نوسان های مثبت دچار جو زدگی و خود فریبی می شوند. در قدم بعدی بدون اینکه به فکر بالا بردن سواد و دانش معامله گری باشند، چشم بسته وارد ترید مستقیم می شوند. نتیجه این کار در بهترین حالت کسب ضرر و زیاد در اولین معاملات می باشد!

اما چرا در بهترین حالت ضرر، چون هستند کسانی که در چند ترید اول بعلت مثبت بودن کل بازار و سایر عوامل بصورت کاملا شانسی سودهای خوبی دریافت می کنند. اینگونه افراد دچار توهم شده و خود را معامله گر خوبی می پندارند. نتیجه اکثرا فاجعه بار است. آنها با افزایش سنگین سرمایه، اقدام به معاملات بعدی می کنند و در نهایت که بازار به اصطلاح روی خشن خود را نشان می دهد کل دارایی خود را از دست می دهند.

عده ای از تازه واردان نیز با عضویت در گروه های ترید شروع به خرید و فروش می کنند. استفاده از گروه ها و کانال ها برای استفاده از تجربیات دیگران و سنجش رای عموم در مورد بازار می تواند سودمند باشد. اما اشتباهی که رخ می دهد این است که بسیاری هستند که در گروه ها بدون پشتوانه لازم تجربی و علمی به سخن پراکنی و اعلام نظر می پردازند. بدیهی است تنها اشخاصی می توانند از اشتراک اطلاعات سایرین استفاده ببرند که قدرت تمیز دادن بین نظرات مختلف را داشته باشند. نتیجه این نوع ترید نیز تقریبا فاجعه بار است. افراد تحت تاثیر جو حاکم قرار گرفته و در قله ها اقدام به خرید می کنند و در ریزش ها اقدام به پنیک سل!

عده ای سودجو نیز اقدام به راه اندازی گروه های فروش سیگنال کرده و سعی می کنند تازه واردان را جذب سیستم خود نموده و منبع درآمدی از ناآگاهی دیگران برای خود مهیا نمایند. برخی نیز خود در کف قیمت خریده و پس از انجام خرید خود و کاشت فروش در نقطه مورد نظر اقدام به ارایه سیگنال می کنند. نتیجه کاملا مشخص است. تازه واردی که با سیگنال این کانال یا گروه اقدام به خرید می کند در حقیقت دارد اردر فروش کاشته شده صاحبان آن کانال را خریداری می نماید. یک فرمول کاملا مشخص و صد در صدی در مورد کانال ها و گروه های فروش سیگنال در کریپتو کارنسی وجود دارد. آن را همیشه در ذهن خود داشته باشید:

" هیچ تریدر حرفه ای در بازار کریپتو کارنسی با این نوسان های بزرگ نیازی به فروش سیگنال نداشته و وقت خود را برای این خرده نان ها به هدر نخواهد داد. کسی که گروه VIP تشکیل داده و در حال سیگنال فروشیست معنی آن بسیار ساده است. این شخص توانمندی لازم برای کسب درآمد از بازار پرنوسان و بسیار پر سود کریپتوها را نداشته و با اندک دانش خود که در ترید عادی برای کسب سود برای خودش کافی نیست چشم به کسب درآمد خرد و ناچیز از افراد تازه وارد دوخته است! "


نکته بعدی کنترل هیجان های احساسی است. تازه وارد در روند مثبت یک کوین نظاره گره افزایش مداوم قیمت یک پروژه است. جوسازی های بازارگردان ها هم به این فرایند اضافه می شود. مثلا ریپل از ۰.۵ دلار به ۲.۵ دلار رسیده و جوی در راستای رسیدن آن به صد دلار ایجاد شده. شخص بدون اینکه ذات فناوری را مورد مطالعه قراردهد و از طرف دیگر در نظر گرفتن تعداد آن کوین اقدام به خرید می نماید. نتیجه آن چیزی جز ضرر و از دست دادن سرمایه نخواهد بود.

در گفتارهای بعدی راه های پیشنهادی و همچنین نحوه مدیریت ریسک و سرمایه مطالبی ارایه خواهد شد ...

تهیه مطلب از: امید از کانال کریپتو تحلیل

آموزش کسب بیتکوین رایگان از سایت قدیمی و محبوب فری بیتکوین

-----------------------------------------

کانال تلگرام دریافت بیت کوین رایگان از مجموعه سایتهای کیف پول coinpot
کانال کسب بیتکوین رایگان
کانال تلگرام معرفی سایتهای کسب بیتکوین رایگان
کانال سایتهای قطره ای فاکت هاب

کانال تلگرام اخبار آموزش فری بیتکوین و دیگر سایتهای کسب بیتکوین رایگان
کانال بیتکوین رایگان