رابرت شیلر یکی از برندگان جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۱۳، پیش بینی کرده که بیت کوین یا به طور ناگهانی سقوط می کند و یا روند نزولی تدریجی خواهد داشت و آن را با جنون گل لاله قرن هفدهم مقایسه کرده است. . شاید چیزی مثل طلا حتی اگر به عنوان یک منبع سرمایه گذاری به آن نگاه نکنیم ولی در هر صورت ارزشی برای نگه داشتن دراد ولی به نظر وی روشن نیست آخر و عاقبت بیت کوین چه خواهد شد.

دسامبر گذشته بیت کوین روند صعودی شدیدی داشت و هر روز بالا رفت و به ۲۰ هزار دلار هم رسید ولی پس از آن روندی نزولی بر بازار این ارز دیجیتال حاکم شد و حال به حدود ۱۲ هزار دلار رسیده است. به نظر این اقتصاددان این روند چیزی مشابه وقایع دهه ۱۶۴۰ هلند است که حباب اقتصادی گل لاله رخ داد که به آن جنون گل لاله می گفتند.

 به دوره‌ای در عصر طلایی هلندی گفته می‌شود که قیمت برای پیاز تازه معرفی شده گل لاله به سطح فوق‌العاده بالا ترقی کرد و سپس به طور ناگهانی سقوط کرد. جنون گل لاله اولین حادثه حباب اقتصادی و یکی از سه حباب اقتصادی بزرگ در تاریخ معاصر اروپا به شمار می‌آید. حال سوال اینجاست که عاقبت بیت کوین چه می شود. 

ما هنوز هم برای خرید پیاز گل لاله پول می دهیم و گاهی اوقات قیمت آن بالا هم می رود ولی آیا بیت کوین هم بعد از سقوط احتمالی این ارزش را حفظ خواهد کرد.

 به نظر وی : شاید بیت کوین سقوط کند و فراموش شود و این عاقبت را داشته باشد ولی این نتیجه نیازمند مدت زمان زیادی است که شاید از الان ۱۰۰ سالی زمان ببرد.

منبع : ارزدیجیتال

آموزش کسب بیتکوین رایگان از سایت قدیمی و محبوب فری بیتکوین

اموزش کسب بیتکوین رایگان از مجموعه سایتهای کوین پات

-----------------------------------------

کانال تلگرام دریافت بیت کوین رایگان از مجموعه سایتهای کیف پول coinpot
کانال کسب بیتکوین رایگان
کانال تلگرام معرفی سایتهای کسب بیتکوین رایگان
کانال سایتهای قطره ای فاکت هاب

کانال تلگرام اخبار آموزش فری بیتکوین و دیگر سایتهای کسب بیتکوین رایگان
کانال بیتکوین رایگان