آموزش و اخبار جدید بیتکوین و ارزهای دیجیتال

 

 

معرفی ارز دیجیتال ریپل (XRP)

ریپل (به انگلیسی: Ripple) نام یک پول دیجیتال (XRP) و یک شبکهٔ پرداخت آزاد است که این پول در آن معامله می‌شود. این شبکه در واقع یک سیستم پرداخت توزیع شده و متن‌باز است. در وب‌سایت ریپل آمده‌است که هدف ریپل این است که مردم بتوانند از «باغ‌های محصور» شبکه‌های مالی خلاصی پیدا کنند.باغ‌های محصور همان کارت‌های اعتباری، بانک‌ها، پرداخت‌های اینترنتی و سایر ابزارهای مالی هستند که دسترسی‌ها را محدود می‌کنند، برای تبادل پول کارمزد می‌گیرند و تأخیرهایی را در هنگام تراکنش بر مردم تحمیل می‌کنند.

ریپل یکی از ارزان‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازارهای جهانی است که در چند ماه اخیر به دلیل رشد و توسعه چشمگیر ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت‌کوین (Bitcoin) و اِتریوم (Ethereum) مورد توجه بسیاری از نهادهای اقتصادی در سراسر دنیا قرار گرفته‌است.

ریپل نیز مانند ارزهای دیجیتال دیگر از فناوری زنجیره بلوکی برای ذخیره اطلاعات خود استفاده می‌کند. ریپل یکی از بزرگترین عرضه‌کننده‌ها و توسعه دهنده‌های فناوری زنجیره بلوکی است و تا به امروز توانسته‌است این فناوری را به خوبی در بین موسسات و شرکت‌های مختلف توسعه دهد.

ریپل یک پروتکل پرداخت متن باز است که به صورت متمرکز فعالیت می‌کند و از این نظر با بسیاری از ارزهای موجود در بازار کریپتو کارنسی که اغلب غیرمتمرکز هستند، متفاوت است. این ارز رمزپایه که در سال ۲۰۱۲ ارائه شد، می‌کوشد تا پرداخت‌های بین‌المللی را به صورت ایمن و فوری در هر اندازه و مقدار با کارمزد بسیار پایین انجام دهد.

ریپل از توکن‌هایی پشتیبانی می‌کند که نماینده پول نقد متداول است. ریپل که ابتدای دسامبر ۲۰۱۷ با نرخ ۲۵ سنت خرید و فروش می‌شد، موفق شد پس از عملیاتی شدن در شرق آسیا و روی خوش نشان دادن American Express و Santander رشد ارزش قابل توجهی را به خود ببیند و در اولین روز از سال ۲۰۱۸ میلادی با نرخ ۲٫۳۰ دلاری معامله شود و در این بازه زمانی رشد ۸۲۰ درصدی را شاهد باشد.

برخی از سرمایه‌گذاران معتقدند که ریپل در آینده به پرداخت‌های بین‌المللی سرعت خواهد بخشید و به همین خاطر باید شاهد رشد ارزش بیش از پیش این ارز مجازی بود. حتی ادعا شده که ریپل جایگزینی برای سوئیفت خواهد بود.

هدف ریپل ریپل با هدف این که مردم بتوانند از شبکه های مالی رهایی پیدا کنند ایجاد شد؛ همان طور که می دانیم کارت های اعتباری، بانک ها، پرداخت های اینترنتی و دیگر ابزارهای مالی دسترسی ها را محدود کرده و برای مبادله ی پول کارمزد می گیرند و تاخیرهایی را در زمان تراکنش بر مردم تحمیل می کنند.

(منبع) این ارز دیجیتال از حامیان اصلی جریان آزاد گردش مالی است و از قابلیت انتقال آزاد پول پشتیبانی می کند. یکی از اهداف دیگر آن، ایجاد شبکه ای است که ارز به راحتی در آن دست به دست شده به همان گونه که اطلاعات در اینترنت مبادله می شود. ریپل سیستم های پرداخت مختلف را به یکدیگر وصل می کند.

کیف پول های ریپل

برخلاف محبوبیت این ارز، کیف پول همیشه یکی از مشکلات کاربران و سرمایه گذاران ریپل بوده است.

کیف‌پول لجر نانو اس

این کیف پول بهترین گزینه برای ذخیره ریپل است.با استفاده از این کیف پول شما مالک حقیقی ریپل ها خواهید بود و ریسک های نگهداری ریپل در ولت های آنلاین را ندارد . Ledger Nano S از امنیت بالایی برخوردار بوده و استفاده از آن ساده است. همچنین، میتوان آن را همه جا با خود برد. از این رو، استفاده از این کیف پول سخت افزاری، یکی از بهترین راه‌های موجود برای ذخیره ارزهای رمزپایه است. استفاده از این کیف پول به دلیل اینکه از ارزهای متعددی پشتیبانی میکند،

 وب‌سایت گیت‌هاب

Gatehub وب سایت پر طرفداری است که امکان ذخیره ریپل و خرید آن با استفاده از یورو یا دلار آمریکایی را فراهم می‌آورد. برای شروع لازم است یک حساب کاربری بسازید. توجه داشته باشید: کلید بازیابی را روی یک تکه کاغذ بنویسید و در مکان امنی نگه داری کنید. در صورتی که یک روز رمز ورود به حساب کاربریتان را فراموش کنید، تنها راه بازیابی رمز ورود شما همین تکه کاغذ خواهد بود.

پس از ساخت یک حساب کاربری، وارد مرحله KYC (فرآیند شناسایی مشتری) میشوید که طی آن حساب کاربری شما فعال خواهد شد. به دلیل پیروی این سایت از قوانین ایالات متحده، نگهداری ریپل در این سایت برای ایرانیان عزیز ریسک زیادی دارد.

کیف پول های صرافی

صرافی های آنلاین بزرگ برای نگهداری ارزها کیف پول ارائه می‌دهند. صرافی های Hitbtc، binance و bitfinex  توجه داشته باشید که در این صرافی ها، مخصوصا برای کاربران ایرانی خطر بلوکه شدن وجود دارد. تحریم بیترکس باعث شد تا میلیون ها دلار سرمایه کاربران ایرانی در این سایت بلوکه شود. صرافی binance به دلیل چینی بودن، برای نگهداری ریپل ریسک بسیار کمتری دارد.

کیف‌پول کوین پی‌منتز

یکی از کاربران وب‌سایت CoinSutra، استفاده از کیف پول CoinPayments را توصیه کرده است. در این کیف پول چند منظوره با ساخت یک حساب کاربری میتوان از امکان ذخیره ریپل، ارزهای دیجیتال پرطرفدار دیگر و همچنین آلت‌کوین های آتی در آن استفاده کرد. کاربران باگ های زیادی از این سایت گزارش داده اند بنابراین مسئولیت استفاده از این کیف پول به عهده خودتان است. سایت های دیگری هم مثل ripplex و ripplepaperwallet، به ترتیب کیف پول های دسکتاپ و کاغذی ریپل، ارائه می‌دهند اما به دلیل اینکه تست شده نیستند،‌ در این مقاله به معرفی آن ها نپرداختیم.

کیف‌پول کاغذی ریپل

برای ارزهای دیجیتال انواع مختلفی از کیف پول ها موجود است که از جمله محبوب ترین و امن ترین آنها کیف پول های کاغذی می‌باشد،

برای این کار وارد سایت www.xrppaperwallet.com شوید. ممکن است لازم باشد با فیلتر شکن به این سایت وصل شوید.

لازم به ذکر است این سایت کیف پول کاغذی ریپل را به صورت آفلاین می‌سازد به این معنی که بدون اتصال به اینترنت می‌توانید کیف پول خود را بسازید و آن را ذخیره و یا پرینت کنید:

پس از اینکه وارد سایت شدید با کمی حرکت به سمت پایین سایت در قسمت Cold Wallet بر روی گزینه‌ی GENERATE A PAPER WALLET کلیک کنید.(منظور از Cold Wallet کیف پول هایی است که بدون اتصال به اینترنت ساخته می‌شوند و متعاقبا از امنیت بیشتری برخوردارند

پس از کلیک بر روی GENERATE A PAPER WALLET کیف پول کاغذی شما در همین صفحه و در صفحه اصلی سایت ساخته شده و قابل پرینت گرفتن و ذخیره کردن می‌باشد

همانطور که مشاهده می‌کنید کیف پول کاغذی ریپل شما ساخته شده است و اگر مایلید بیش از یک کیف پول کاغذی ریپل داشته باشید مجددا بر روی GENERATE A PAPER WALLET کلیک کنید. پس از ساخت این کیف پول می‌توانید آن را در پلتفرم های مربوط به ریپل ایمپورت و یا وارد کنید.

کانال تلگرام اخبار آموزش و معرفی سایتهای معتبر کسب بیتکوین رایگان
جمع آوری رایگان ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال XRP

ارز دیجیتال ریپل

معرفی ارز دیجیتال ریپل

کیف پول ریپل

کیف پول کاغذی ریپل

۹۷/۱۰/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی