آموزش و اخبار جدید بیتکوین و ارزهای دیجیتال

 

 

آموزش نصب کیف پول Trust Wallet و نحوه استفاده

Trust Wallet یکی از بهترین کیف پول های معتبر،غیر متمرکز است که توسط باینانس خریداری شد و سپس با امکانات بیشتری، از جمله پشتیبانی از ارزهای بیشتر، قابلیت اکسچنج ، در اختیار عموم قرار گرفت. اگر قصد دارید در این کیف پول یک حساب داشته باشید و با آن کار کنید.کیف پول Trust Wallet تراست والت یک کیف پول محبوب مخصوص پلتفرم های اندروید و iOS است، که از توکن های اتریوم، ERC20 و ERC223 پشتیبانی می کند این کیف پول به شما امکان ارسال، دریافت و نگهداری از توکن های رمزارز را در بلاک چین اتریوم می دهد و برای ایردراپ ها خیلی خوب است

 برای این کیف پول نسخه های اندرویدی و iOS وجود دارد که به اختصار هر کدام را بررسی می‌کنیم: 

معرفی نسخه های کیف پول ترون لینک

کیف پول تراست  به شما اجازه ذخیره، ارسال و دریافت توکن‌های ارز دیجیتالی که روی بلاکچین اتریوم هستند را میدهد. هدف این کیف پول متن باز که با تمرکز بر سادگی طراحی شده، ارائه پلتفرمی ساده و در عین حال کارا برای ارسال و استفاده از ارزهای دیجیتال است.

از ویژگی‌های کیف پول Trust Wallet این است که به کاربر اجازه میدهد تا کلیدهای خصوصی را در دستگاه خود که یکی از ویژگی‌های امنیتی بسیار مهم است، ذخیره کند.

از دیگر ویژگی‌های این کیف پول میتوان مرورگر Web3 و صرافی داخلی که با همکاری شرکت Kyber Network ایجاد شده را نام برد که امکان برقراری ارتباط با اپلیکیشن های غیرمتمرکز (دپ) را به طور مستقیم فراهم میکند.

کاربران نسخه اندروید کیف پول تراست والت میتوانند از طریق صرافی کوین‌بیس، شیپ‎شیفت (Shapeshift) و چنجلی (Changelly) اتریوم خریداری کنند. کیف پول تراست با اندروید 5 و بالاتر و iOS 10 و بالاتر سازگاری دارد، رایگان است و از گوگل پلی و اپ استور میتوانید آن را دانلود کنید.

ارزهای پشتیبانی شده در کیف پول Trust Wallet

تراست والت از تمام توکن‌های اتریوم ERC20 و ERC223 پشتیبانی میکند. بنابراین با استفاده از این کیف پول میتوانید گستره زیادی از ارزهای دیجیتال را ذخیره کنید از جمله: اتریوم، اتریوم کلاسیک، امیسگو (OMG)، کوانتم (QTUM)، پاپولوس (PPT)، استاتوس (SNT)، میکر (MKR)، آگور (REP)، وی‌چین (VEN)، آیکن (ICX)، والتون‌چین (WTC)، اترنیتی (AE)، بایتم، 0ایکس (ZRX)، آرچین (RHOC)، گولم (GNT)، میکسین (XIN)، نبولاس (NAS)، آیون (AION)، آی‌اواس توکن (IOST)، دیجیکس دائو (DGD)، لوپرینگ (LRC)، زیلیکا (ZIL).

 

مزایا و معایب کلی کیف پول تراست والت

  • هر توکنی که روی شبکه اتریوم باشد را ذخیره میکند.
  • استفاده از آن ساده و راحت است.
  • کنترل کلیدهای خصوصی برعهده خود کاربر است.
  • دارای یک صرافی داخلی غیرمتمرکز و امکان ارتباط با دپ هاست.
  • برای اندروید و iOS در دسترس است.
  • بیت کوین و ارزهای دیجیتالی که روی شبکه اتریوم نباشند را نمیتوانید ذخیره کنید.
  • به اندازه یک کیف پول سخت افزاری امنیت ندارد.
  • احراز هویت دو مرحله‌ای هم ندارد.

آپدیت: در آپدیت جدید این کیف پول پشتیبانی از بیت کوین و دیگر ارزهایی که روی بلاکچین اتریوم نیستند نیز به آن اضافه شده است. برای مشاهده تمامی کوین و توکن‌های پشتیبانی شده در کیف پول تراست روی این لینک کلیک کنید.

آموزش دانلود ،نصب و نحوه استفاده از کیف پول تراست والت Trust Wallet

در وهله اول باید از گوگل پلی یا اپ استور نسخه موردنظرتان را دانلود کنید.

پس از دانلود اپلیکیشن Trust Wallet آن را نصب و سپس اجرا کنید. مانند تصویر زیر با زدن بر روی Create a new wallet می توانید کیف پول جدیدی بسازید و یا اگر از قبل کیف پول دارید، می توانید با کلیک بر روی I already have a wallet کیف پول خود را بازیابی کنید.

در صفحه بعد از شما می خواهد 12 کلمه ای که در صفحه بعد نمایش می دهد، پشتیبان تهیه کنید. زیرا اگر به هر دلیلی به این 12 کلمه دسترسی نداشته باشید، باید با کیف پول خود و مبالغ داخلی آن خداحافظی کنید. برای تایید تیک گزینه آن را مانند تصویر زیر می زنیم و با زدن بر روی Continue به مرحله بعدی می رویم.

در این قسمت 12 کلمه به صورت تصادفی به شما نمایش می دهد. آن را در جایی به ترتیب یادداشت کرده و در مکانی امن نگهداری کنید. دسترسی هر شخصی به این 12 کلمه ،مساوی است با دسترسی به حساب شما. پس آن را به هیچ وجه در اختیار کسی قرار ندهید. پس از کپی برداری از این 12 کلمه بر روی Continue ضربه می زنیم.

در این قسمت برای این که یک بار دیگر حساب شما تایید شود، باید 12 کلمه را به ترتیب وارد کنید. توجه داشته باشید که هیچ از کلمات با حروف بزرگ نیستند و همگی باید با حروف کوچک تایپ شوند.اگر تمامی 12 کلمه به درستی وارد شوند، کلید Done در تصویر زیر باید به رنگ آبی درآید.

برای ادامه کار بر روی کلید Done کلیک کنید. تبریک می گوییم حساب شما ساخته شد و هم اکنون قابل استفاده است.

آموزش محیط برنامه و نحوه ارسال و دریافت اتریوم

در صفحه اصلی اپلیکیشن Trust Wallet می توانید کارهای مختلفی انجام دهید.

از بالای تصویر می توانید با کلیک بر روی + ارزهای مختلفی را به صفحه اصلی کیف پول خود اضافه کنید.

گزینه Dex موجود در پایین صفحه برای تغییر ارزهای مختلف به یک دیگر استفاده می شود.

در قسمت Setting می توانید یک بار دیگر اطلاعات کیف پول خود را مشاهده کنید و یا این که برای ورود به برنامه کد ورود قرار دهید.

در قسمت DaApps می توانید با کیف پول های غیر متمرکز دیگر ارتباط برقرار کنید.

نحوه ارسال اتریوم با استفاده از کیف پول تراست والت

برای اینکار روی “Ethereum” کلیک کرده تا کیف پول اتریوم شما باز شود.در صفحه باز شده روی “Send” کلیک کنید. مطابق تصویر زیر

در قسمت “Recipient Address” آدرس گیرنده و در باکس زیر آن، مقدار اتریومی که قرار است ارسال کنید را وارد کرده و روی “Next” کلیک کنید.

حالا در صفحه باز شده تراکنشی که میخواهید انجام دهید را “Confirm” کنید.مطابق تصویر زیر

البته بعد از تائید تراکنش، عبارت “Confirm” نمایش داده میشود که چون در این آموزش کیف پول Trust Wallet ما هنوز هیچ اتریومی وارد آن نکرده‌ایم، عبارت “INSUFFICIENT ETH BALANCE” نمایش داده شده است.

نحوه دریافت اتریوم با استفاده از کیف پول تراست والت

برای اینکار دوباره روی “Ethereum” کلیک کرده تا کیف پول اتریوم شما در کیف پول تراست والت باز شود. حالا روی “Receive” کلیک کنید.

حالا در صفحه باز شده میتوانید آدرس اتریوم‌تان را با کلیک روی “Copy”، کپی کرده یا کد QR آن را اسکن کنید. پس از ارسال یا دریافت اتریوم یا توکن‌های اتریوم، این آدرس در کیف پول تراست به عنوان یک آدرس معتبر ذخیره میشود.مطابق تصویر زیر

 

امنیت کیف پول تراست

کیف پول تراست .الت یک سری ویژگی امنیتی دارد که دربرابر هک شدن و سرقت از وجوه شما محافظت میکند، از جمله:

  • کلید خصوصی: کلیدهای خصوصی شما در سرورهای تراست ذخیره نشده و در خود دستگاه و موبایل شما ذخیره میشود.
  • ناشناس بودن: بدون اینکه لازم باشد هیچ گونه اطلاعات شخصی را ارائه کنید، میتوانید کیف پول Trust را دانلود، نصب و استفاده کنید.
  • متن باز: میتوانید کدهای این کیف پول را به صورت آنلاین مشاهده کنید.
  • ویژگی بک‌آپ: در هنگام بک آپ گیری از کیف پول در طول مرحله نصب، میتوانید آنرا در کمتر از 30 ثانیه ریکاوری کنید.
  • بازیابی : 12 کلمه ای که در هنگام ساخت کیف پول دریافت کردید را، در جایی مطمئن یادداشت کنید و در مکانی امن نگهداری کنید. با استفاده از این 12 کلمه اگر به هر دلیلی تلفن همراه شما دزدیده،خراب و یا ریست شود. می توانید اطلاعات حساب خود را بازیابی کنید. حتما سعی کنید از 12 کلمه Seed در چند جا مختلف ذخیره داشته باشید و هرگز این اطلاعات را در اختیار کسی قرار ندهید.

منبع : آی ار کریپتوکارنسی

عضو کانال تلگرام ما شوید
جمع آوری رایگان ارزهای دیجیتال
۹۹/۰۴/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی